Essenz Attribut - Essence?




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Essenz Attribut - Essence?

Beitragvon OldSam » Di 8. Aug 2023, 21:34

Ggf. könnten wir auch ein Essenz-Attribut (Essence) einführen...:
- Darüber Regelung-Abzüge bzgl. Heilmagie u. ä.
- Bis ggf. "Cyberzombie"-Effekte
- Abzüge für die Anwendung von Magie bei Reduktion des Wertes
- Dadurch ergibt sich auf der anderen Seite eine Limitation der Kosten für jegliche Cyberware (vergünstigte CP-Punkte beim Kauf)

Oder wir bleiben, wie früher, bei der Regelung eines "erzwungenen" Disadvantage beim Kauf der Cyberware, der die Essenz abbildet (siehe Cyberware).

Aus Alternate GURPS Vol. V:

"Other games have a statistic measuring supernatural or paranormal power, which doesn’t precisely map to any one GURPS attribute. There are numerous examples: Palladium’s Rifts roleplaying game has “PPE” (Potential Psychic Energy), Shadowrun has “Essence,” [...] This system introduces a new attribute and a new secondary characteristic. The first measures the raw paranormal power the character possesses, and is called Quintessence, or QN. The second measures the person’s ability to use supernatural powers, and is called Quintessence Points or QP. Quintessence Points also represent how on guard the character is against supernatural forces."
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